• Strefa klienta
  • Platforma APD
  • Panel Klienta
logo ocrk inelo
  • O nas
    • Rekomendacje
    • Kalendarium
  • Aktualności
  • Eksperci
  • Oferta
    • OCRK Premium TACHO
    • OCRK Smart
    • OCRK Premium BUS
    • OCRK Wsparcie
    • Szkolenia
  • Baza Wiedzy
  • Kontakt
Site Logo
OCRKBaza Wiedzy
  • Jak bezpiecznie rozliczać podróże służbowe kierowców – kilka istotnych porad Zagadnienie podróży służbowych bezpośrednio wiąże się z rozliczaniem kierowców. Nierzadko znaczna część środków, które otrzymuje kierowca w przeciągu miesiąca jest wynikiem rozliczania delegacji. Jest to korzystana forma dla przedsiębiorców, niepodlegająca obciążaniu podatkowemu i obowiązkowemu ubezpieczeniu społecznemu. Jak się okazuje, w wyniku nieprecyzyjnych przepisów powstaje wiele możliwości ich interpretacji. W poradniku przybliżamy zagadnienie rozliczania podróży służbowej, wskazując najlepsze rozwiązania. W pierwszej kolejności należy pamiętać, że przy rozliczaniu podróży służbowych kierowców obowiązują Ustawa o czasie pracy kierowców, Kodeks Pracy oraz Rozporządzenie w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (w dalszej części poradnika nazywane „rozporządzeniem”). Czy kierowca jest w podróży służbowej? Odpowiedź na to, kiedy mamy do czynienia z podrożą służbową kierowcy znajdziemy w art. 2 pkt 7 ustawy o czasie pracy kierowców, w którym czytamy: podróż służbowa – każde zadanie służbowe polegające na wykonywaniu, na polecenie pracodawcy: a) przewozu drogowego poza miejscowość, o której mowa w pkt 4 lit. a, lub b) wyjazdu poza miejscowość, o której mowa w pkt 4 lit. a, w celu wykonania przewozu drogowego. Pkt 4, a) (…) siedzibę pracodawcy, na rzecz którego kierowca wykonuje swoje obowiązki, oraz inne miejsce prowadzenia działalności przez pracodawcę, w szczególności filie, przed-stawicielstwa i oddziały. Tym samym o podróży służbowej możemy mówić w sytuacji, gdy kierowca opuszcza miej-scowość, w której znajduje się siedziba, filia, oddział lub przedstawicielstwo firmy. Odległość, czas podróży, a także miejsce wykonywania pracy zapisane w umowie o pracę nie mają tutaj znaczenia. Warto zaznaczyć, że nie w każdej sytuacji kierowcy będą przysługiwały świadczenia z tytułu odbywania podróży służbowej jak np. dieta. Czy to już czas wypłacenia diety? W odniesieniu do delegacji krajowej, diety mają za zadanie pokryć zwiększone koszty wyżywienia, natomiast w delegacji zagranicznej, dieta zapewnia nie tylko koszty samego wyżywienia, ale również inne drobne wydatki. Dlatego też nie należy ustalać odmiennej wysokości diet dla pracowników zatrudnionych u jednego pracodawcy, na tym samym stanowisku. W odniesieniu do kosztów wyżywienia należy uzasadnić różnice w dietach między pracownikami, a ewentualne dopłaty dla kierowców związane np. ze stażem pracy, nie powinny zostać pokryte dietą, a premią. Art. 775 § 3 Kodeksu Pracy pozwala na zmianę wysokości diety w podróży służbowej i ustalenie jej na innej wysokości, niż wynika to z rozporządzenia, przy czym takie zapisy muszą zostać zawarte w dokumentacji wewnątrzzakładowej: a) układzie zbiorowym pracy – jeżeli dotyczy; b) regulaminie wynagradzania (wymagany przy zatrudnianiu powyżej 50 osób na podstawie umowy o pracę, ale może występować również u przedsiębiorców z niższym zatrudnieniem); c) umowie o pracę – w pozostałych przypadkach. Rozliczanie delegacji powinno być realizowane w oparciu o przepisy rozporządzenia, jeżeli zapisy i zmiany nie zostaną wprowadzone. Warto pamiętać, że nie należy ustalać diety w wysokości niższej niż 30 zł, niezależnie od tego, czy jest to delegacja krajowa, czy też zagraniczna. Wynika to z art. 775 § 4 Kodeksu Pracy w sytuacji, kiedy w wymienionych doku-mentach zmieniamy wysokość wypłacanej diety. Ponadto, w praktyce nie ustala się również diet wyższych, niż przewidziane w załączniku do rozporządzenia, gdyż wartość wypłacona powyżej kwoty w nim zawartej będzie podlegała opodatkowaniu i oskładkowaniu. Sama wysokość diety zagranicznej ma dosyć szeroki zakres i np. dla Niemiec jest to kwota od 30 zł do 49 EUR. Wyrównanie stawki i ustalenie jej na jednym, stałym poziomie jest rozwiązaniem, dzięki któremu można dostosować koszty w firmie na możliwym do przewidzenia poziomie. Dodatkowe pytanie pojawiają się w momencie, kiedy nasz kierowca w trakcie podróży służbowej pokonuje granice kilku różnych państw. Czy czas pobytu w poszczególnych państwach (także w Polsce) powinien być sumowany czy liczony oddzielnie? W jaki sposób należy wskazać państwo/państwa docelowe w delegacji? Niestety przepisy nie dają nam jednoznacznej odpowiedzi, pozostawiając swobodę ich interpretacji, również dla organów kontrolnych, które mogą rozumieć je w inny sposób. Dobrym rozwiązaniem jest zrobienie właściwych zapisów w dokumentacji firmowej, dotyczących sposobu liczenia delegacji. Proponowane podejście, może pozytywnie wpłynąć na końcową kwotę, która zostanie wypłacona pracownikowi. Przykład Kierowca wyjeżdża z transportem do Niemiec, Belgii oraz Francji, następnie wraca z ładunkiem do kraju. W ciągu 7 godzin dojeżdża do granicy polsko – niemieckiej. W momencie liczenia odcinków krajowych delegacji zagranicznych, otrzymalibyśmy 14 godzin delegacji krajowej, za którą należałaby się kierowcy 1 dieta krajowa, w wysokości 30 zł. Licząc odcinki oddzielnie, kierowca nie otrzyma zwrotu za żaden z nich, gdyż połowa wysokości diety krajowej przysługuje dopiero od 8 godzin trwania delegacji. Można również policzyć oddzielnie odcinki krajowych delegacji według czasu trwania podróży służbowej. Wówczas jednorazowo za polskie odcinki delegacji, kierowcy przysługiwałaby połowa wysokości diety (za każdą, niepełną, ale rozpoczętą dobę do 8 godzin – 50% diety). W prak-tyce jest to najczęściej wybierane rozwiązanie. Odcinki zagraniczne Zgodnie z rozporządzeniem § 13. 2: „Dieta przysługuje w wysokości obowiązującej dla docelowego państwa podróży zagranicznej. W przypadku podróży zagranicznej odbywanej do dwóch lub więcej państw pracodawca może ustalić więcej niż jedno państwo docelowe.” Należy zaznaczyć, że w danej sytuacji „może” nie znaczy „musi”. Możemy uwzględnić kilka państw docelowych, kwestią pozostaje moment liczenia diety dla nowego państwa docelowego, od przekroczenia granicy lub od momentu załadowania do danego państwa. Co jednak, jeżeli przewozimy ładunek do różnych państw? Przyjmuje się, że w chwili przekroczenia granicy, zaczynamy liczyć nowe państwo. Jednak nie jest to tak oczywiste, jak może się wydawać, gdyż przepisy dopuszczają możliwość liczenia takiej delegacji również wg jednego państwa docelowego, którego dieta będzie uwzględniona w trakcie całej zagranicznej części podróży służbowej. Warto posiadać ustalony schemat konkretnego państwa, jak np. ustalenie kraju docelowego, którym będzie najdalej oddalone państwo w danej delegacji lub państwo pierwszego rozładunku/ załadunku. Rozwiązaniem może być również ustalenie jednej wysokości diety dla wszystkich państw w delegacji zagranicznej. W tym wypadku bez znaczenia pozostaje, które państwo określimy jako docelowe w delegacji. Ryczałty Kierowcom często wypłacane są należności na pokrycie kosztów zakwaterowania – zwyczajowo jako ryczałt za nocleg. Według regulacji dotyczących delegacji krajowej, wysokość ryczałtu jest określona przepisami i wynosi 150% wysokości diety, tj. 45 złotych i nie należy się kierowcy w każdym wypadku, ponieważ przysługuje jedynie, jeżeli nocleg trwa co najmniej 6 godzin pomiędzy godzinami 21 i 7. Oznacza to, że w przypadku krajowej podróży służbowej, ryczałt za nocleg nie będzie przysługiwał, jeżeli kierowca prowadzi pojazd nocą, a odpoczywa w ciągu dnia. Ponadto warunek nie będzie spełniony, jeżeli odpoczynek rozpoczyna się po godzinie 1 w nocy, jednak brak wypłaty w tym wypadku wydaje się nie do końca uczciwy względem pracownika. W odniesieniu do delegacji zagranicznej nie obowiązuje ograniczenie związane z określonymi godzinami, w których odbierany jest odpoczynek, dlatego można przyjąć, że będzie przysługiwał za każdy odpoczynek dzienny kierowcy, czyli minimum 9 godzin (w przypadku skróconego dziennego okresu odpoczynku), z ograniczeniem maksymalnie jednego ryczałtu na dobę. Wg rozporządzenia wysokość ryczałtu noclegowego za granicą, jest ustalona jako 25% limitu za nocleg określonego w tym samym akcie prawnym. Tym samym w Europie waha się w granicach od 30 do 50 EUR. Dobrą praktyką jest wypłata ryczałtu w wysokości obowiązującej w państwie, w którym nocuje kierowca, który można zweryfikować na podstawie wpisu kraju zakończenia pracy. Ryczałt nie będzie natomiast przysługiwał, niezależnie, czy delegacja jest krajowa, czy zagraniczna, jeżeli pracownikowi został zapewniony nocleg. Niezależnie od tego, czy delegacja jest krajowa, czy zagraniczna, ryczałt nie będzie przysługiwał, jeżeli kierowca miał zapewniony nocleg, np. w sytuacjach, gdy przedsiębiorca wykupił mu pokój w hotelu dla potrzeb realizacji regularnego tygodniowego okresu odpoczynku poza kabiną pojazdu. Ryczałt nie zostanie również wypłacony, jeżeli kierowca ma zapewnione miejsce do spania na promie lub w pociągu. Czy zapewnienie noclegu w kabinie pojazdu zwalnia przedsiębiorcę z konieczności wypłaty ryczałtu za nocleg kierowcy? Końcem 2016 roku Trybunał Konstytucyjny orzekł, że art. 21a ustawy o czasie pracy kierowców jest niekonstytucyjny, powodując tym samym pojawienie się wątpliwości, czy wypłata takiego ryczałtu nie będzie wiązała się z odprowadzeniem podatku oraz obowiązkowych składek na ubezpieczenie społeczne. Aktualnie pod warunkiem, że zasady wypłacania lub niewypłacania ryczałtów będą uregulowane w dokumentacji wewnątrzzakładowej przedsiębiorcy, taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Potwierdzeniem może być odpowiedź Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, wraz ze stanowiskiem Ministerstwa Finansów, która została udzielona na pytanie zadane przez związek pracodawców „Transport i Logistyka Polska”. Z treści pisma wynika, że jeżeli wypłata diet i ryczałtów za nocleg będzie dokonywana na podstawie uregulowań w przepisach wewnątrzzakładowych, to pozostanie wolna od podatku, nie stanowiąc podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe pracowników. Analizując wyroki SN (Syg. Akt. I PK 300/15 oraz SN I PK 309/15), można dojść do wniosku, że najbezpieczniejsze będzie wypłacanie ryczałtów w pełnej wysokości, która wynika z rozporządzenia wg miejsca noclegu kierowcy. Kolejnym rozwiązaniem akceptowanym przez sądy jest obniżenie ryczałtów, jeżeli kierowca otrzymał dostatecznie wysoką dietę i miał zapewnione odpowiednie miejsce do spania w kabinie pojazdu, przy czym nie dotyczy to noclegów, których nie można odbierać w kabinie. Potwierdził to SN uchwałą z 26 października 2017 roku (Sygn. akt III PZP 2/17) NUMER 1 (10) NUMER 1 (10) STYCZEŃ 2020 STYCZEŃ 2020 9 oraz wyroki SN z 14 lutego 2017 r. (Sygn. akt. I PK 77/16). Można również zastosować proste zasady rozliczeń podróży służbowych dla pracowników, np. poprzez ustalenie określonej kwoty na dzień, która łącznie będzie pokrywała koszty wyżywienia i zakwaterowania. Podróże służbowe kierowców można rozliczać na wiele sposobów, należy jednak pamiętać, że niezależnie od przyjętej strategii niezbędne są zapisy w dokumentacji wewnątrzzakładowej odnoszące się do wypłaty ryczałtów noclegowych. Dobrze jest też zadbać o zgodę kierowcy na odbieranie odpoczynków dziennych i skróconych tygodniowych w pojeździe wyposażonym w odpowiednie miejsce do spania. Rozwiązanie problemu delegacji Delegacje często są tworzone i rozliczane na podstawie danych przekazanych przez kierowców w postaci wypełnionych kart drogowych. Ważna jest weryfikacja poprawności tych informacji, gdyż zdarza się, że w zapiskach pojawiają się mniej lub bardziej zamierzone błędy, wpływające na końcową wypłacaną kwotą, która okazuje się niepoprawna. Należy pamiętać o porównaniu informacji z karty drogowej z danymi zawartymi na kartach kierowców, tym bardziej, iż informacje o przekroczeniach granic wykorzystuje się również do ustalenia wymaganego minimalnego wynagrodzenia, zgodnie z przepisami innych krajów. Zadanie ułatwiają dostępne na rynku rozwiązania technologiczne. Dane pochodzące z systemów telematycznych, jak np. GBox, umożliwiają m.in. weryfikację trasy kierowcy lub pobieranie informacji o przekroczeniach granic. W przypadku firm, które korzystają z usługi rozliczeń w ramach OCRK, dane z lokalizatorów GBox pozwalają na automatyzację procesu rozliczania delegacji oraz zagranicznych płac minimalnych, bez udziału kierowcy i straty czasu osób zarządzających. Jak widać podróże służbowe kierowców nierzadko wymagają głębszego zastanowienia. Aby mieć pewność, że postępujemy zgodnie z przepisami, dobrze jest skorzystać z wiedzy i doświadczenia ekspertów OCRK, którzy w trakcie spotkań i szkoleń wyjaśnią wszelkie wątpliwości.

    Jak bezpiecznie rozliczać podróże służbowe kierowców – kilka istotnych porad

    Zagadnienie podróży służbowych bezpośrednio wiąże się z rozliczaniem kierowców. Nierzadko znaczna część środków, które otrzymuje kierowca w przeciągu miesiąca jest wynikiem rozliczania delegacji. Jest to korzystana forma dla przedsiębiorców, niepodlegająca obciążaniu podatkowemu i obowiązkowemu ubezpieczeniu społecznemu.

    • 11 lipca 2020
    • Autor: OCRK
    • Kategoria: Rozliczenie czasu pracy kierowców
    Brak komentarzy
    Czytaj więcej
  • Prawidłowe rozliczanie wynagrodzenia kierowców

    Prawidłowe rozliczanie wynagrodzenia kierowców

    Rozliczanie czasu pracy kierowcy nie jest zadaniem prostym – nierzadko doświadczeni przewoźnicy popełniają błędy, które zostają ujawnione w trakcie kontroli Państwowej Inspekcji Pracy. W niniejszym artykule podpowiadamy, jak prawidłowo rozliczać wynagrodzenia kierowców i o czym należy pamiętać, by w przyszłości uniknąć przykrych i kosztownych konsekwencji.  

    • 15 czerwca 2020
    • Autor: OCRK
    • Kategoria: Rozliczenie czasu pracy kierowców
    Brak komentarzy
    Czytaj więcej
  • Pandemia w transporcie

    Branża transportowa a pandemia koronawirusa – pytania i odpowiedzi

    Pandemia koronawirusa bezpośrednio wpływa na transport drogowy, co dokładnie widać w spadku ilości pokonywanych kilometrów przez polskie ciężarówki. Problemem stała się również ewidencja czasu pracy kierowców, a co się z tym wiąże rozliczanie ich wynagrodzenia.

    • 14 maja 2020
    • Autor: OCRK
    • Kategoria: Koronawirus
    Brak komentarzy
    Czytaj więcej
  • Wpisy manualne

    Kontrolowanie prawidłowej obsługi tachografu – wpisy manualne

    Każda minuta aktywności naszego truckera musi zostać zarejestrowana na karcie kierowcy lub wykresówce, podobnie jest z czynnościami, które wykonuje poza kabiną swojego pojazdu. W artykule podpowiadamy, jak należy postępować, w sytuacji, jeżeli kierowca w danym momencie nie ma dostępu do tachografu, a także, co zrobić, kiedy nasz pracownik przebywa na urlopie lub zwolnieniu lekarskim.

    • 11 lutego 2020
    • Autor: OCRK
    • Kategoria: Kontrole inspekcji
    Brak komentarzy
    Czytaj więcej
  • Roczne sprawozdanie ADR

    Czy trzeba sporządzać roczne sprawozdanie ADR

    Wraz z nowym rokiem, w przypadku podmiotów, które wykonują przewóz towarów niebezpiecznych (ADR) powstaje obowiązek złożenia odpowiedniego sprawozdania za ubiegły rok. W myśl ustawy, uczestnik przewozu jest zobowiązany w terminie do 28 lutego złożyć sprawozdanie, które należy wysłać do Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.

    • 15 stycznia 2020
    • Autor: OCRK
    • Kategoria: Kontrole inspekcji
    Brak komentarzy
    Czytaj więcej
  • Czas pracy kierowcy wątpliwości

    Czas pracy kierowców – co budzi najwięcej wątpliwości?

    Każdy przedsiębiorca z branży transportowej powinien posiadać szeroką wiedzę nt. czasu pracy kierowców. Zapewnienie odpoczynku dobowego i tygodniowego, obsługa tachografu i karty kierowcy, ewidencja czasu pracy, a także ewentualne kontrole.

    • 20 grudnia 2019
    • Autor: OCRK
    • Kategoria: Rozliczenie czasu pracy kierowców
    Brak komentarzy
    Czytaj więcej
  • Czym jest zezwolenie EKMT/CEMT

    Czym jest zezwolenie EKMT/ECMT i jakie są zasady jego przyznawania?

    Aby móc realizować przewozy międzynarodowe rzeczy, należy posiadać odpowiednie zezwolenia. Jednym z nich jest zezwolenie EKMT, które uprawnia do wykonywania transportu drogowego w krajach członkowskich. W artykule tłumaczymy, jak je uzyskać oraz na terenie których krajów obowiązuje.

    • 13 listopada 2019
    • Autor: OCRK
    • Kategoria: Transport na świecie, Ważne dokumenty
    Brak komentarzy
    Czytaj więcej
  • Zmiana czasu na zimowy – co z tachografem?

    W najbliższy weekend tj. w nocy z 26 na 27 października przestawiamy zegarki na czas zimowy (z godziny 3 na godzinę 2). Co w sytuacji zmiany czasu letniego na zimowy powinni zrobić kierowcy, aby mieć pewność, że ewidencja czasu pracy będzie poprawna, a co najważniejsze zgodna z prawem?

    • 25 października 2019
    • Autor: Piotr Pietrasina
    • Kategoria: Rozliczenie czasu pracy kierowców
    Brak komentarzy
    Czytaj więcej
  • Karnet TIR – co to jest? Jak go wypełnić?

    Karnet TIR – co to jest? Jak go wypełnić?

    Planujesz sprawnie, bez zbędnych formalności realizować przewóz towarów poza Unię Europejską? W artykule podpowiadamy jak uzyskać zezwolenie na korzystanie z procedury TIR, a także opisujemy, jakie ułatwienia i korzyści płyną z karnetu TIR.

    • 4 października 2019
    • Autor: OCRK
    • Kategoria: Transport na świecie, Ważne dokumenty
    Brak komentarzy
    Czytaj więcej
  • Wypadek w pracy, wypadek kierowcy – podstawowe informacje dla pracodawcy

    Wypadek w pracy, wypadek kierowcy – podstawowe informacje dla pracodawcy

    Kierowcy zawodowi wykonując swoje obowiązki służbowe, w większym stopniu niż pozostałe grupy zawodowe, narażeni są na zdarzenia potencjalnie wypadkowe i wypadki, w wyniku których mogą stracić zdrowie lub życie.

    • 11 września 2019
    • Autor: OCRK
    • Kategoria: Zmiany przepisów prawnych
    Brak komentarzy
    Czytaj więcej
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Kategorie
  • Bez kategorii
  • Czas pracy kierowcy busa
  • Kontrole inspekcji
  • Koronawirus
  • Płaca minimalna
  • Rozliczenie czasu pracy kierowców
  • Szkolenia
  • Transport na świecie
  • Ważne dokumenty
  • Zmiany przepisów prawnych
Kontakt

Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta i umów się na bezpłatne spotkanie. Nasz Regionalny Manager Sprzedaży przyjedzie do Twojej firmy i przedstawi pełną ofertę naszych usług. Dodatkowo przeprowadzi audyt rozwiązań pokazujących możliwości uzyskania oszczędności dzięki naszym usługom

kontakt
Popularne artykuły
  • Czas pracy kierowcy busa w Niemczech
  • Kiedy wymagana jest urlopówka dla kierowcy?
  • Odnowienie kursu na przewóz rzeczy w 2022 roku
  • Jak zmienić czas w tachografie cyfrowym?
  • Ewidencja czasu pracy kierowców przy pomocy OCRK
ZOBACZ PREZENTACJE

Kalendarium

Konferencja Transport Manager
  • 2020-06-23
  • Transport Manager
  • Warszawa
  • Ogólnopolska konferencja branżowa dla menedżerów sektora transportu, spedycji i logistyki.

Konferencja Transport Manager
  • 2020-04-23
  • Transport Manager
  • Ołtarzew
  • Ogólnopolska konferencja branżowa dla menedżerów sektora transportu, spedycji i logistyki.

Konferencja TSL Biznes
  • 2020-03-26
  • TSL Biznes
  • Lublin
  • Konferencja dla przewoźników, właścicieli i menedżerów firm transportowych oraz pracowników działów transportu drogowego.

Zapraszamy
do kontaktu

Nasi przedstawiciele handlowi pracują na terenie całego kraju. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta i umów się na bezpłatne spotkanie. Nasz Regionalny Manager Sprzedaży przyjedzie do Państwa firmy i przedstawi pełną ofertę naszych usług. Dodatkowo przeprowadzi audyt rozwiązań pokazujący możliwości uzyskania oszczędności dzięki naszym usługom.

    Kategoria

    OCRK

    OCRK oferuje kompleksowe usługi dla branży transportowej. OCRK sukcesywnie stawia na nowoczesne rozwiązania, gwarantując najwyższą jakość z zakresu analizy i rozliczania czasu pracy kierowców. Zespół OCRK tworzą doświadczeni i cenieni eksperci z sektora TSL, których wiedza znacznie wykracza poza obowiązujące standardy.

    Kontakt

    • ul. Karpacka 24/U2B, 43-300 Bielsko-Biała
    • +48 33 470 06 00
    • BOK: 22 113 40 60
    • bok@inelo.pl

    Menu

    • Newsletter
    • Praca
    • Polityka prywatności
    • Analiza czasu pracy kierowców
    • Informacja o RODO
    • Ewidencja czasu pracy kierowców
    • Czas pracy kierowcy FAQ
    • Dofinansowanie szkoleń

    Szukaj

    Copyright © 2022 OCRK. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Ta strona używa plików cookie w celu zapewnienia Ci sprawnego i bezpiecznego korzystania z Serwisu, w celach analitycznych, a także spersonalizowania treści o charakterze reklamowym dotyczących naszych produktów i usług. Klikając „Akceptuję i przechodzę do Serwisu” wyrażasz zgodę na wszystkie pliki cookie. Więcej informacji o możliwych ustawieniach plików cookie znajdziesz w Polityce Prywatności.
    Akceptuję i przechodzę do SerwisuUstawienia zaawansowane
    Privacy & Cookies Policy

    Przegląd prywatności

    Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenie podczas poruszania się po stronie. Spośród nich, pliki cookie, które są skategoryzowane jako niezbędne, są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, jak korzystasz z tej strony. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania strony.
    Niezbędne pliki cookie
    Always Enabled
    Niezbędne pliki cookie: są wymagane w celu zapewnienia Ci sprawnego i bezpiecznego korzystania z Serwisu (niezbędne ze względów technicznych) – np. wybrane ustawienia językowe, przedstawienie treści oraz obrazu w sposób zoptymalizowany, dostępność strony internetowej, zapobieganie nadużyciom/oszustwom w związku z rejestracją procesów logowania. Tej kategorii plików cookie nie możesz wyłączyć, nie jest też wymagana Twoja zgoda w tym zakresie bądź uznaje się, że wyrażasz zgodę poprzez kontynuowanie odwiedzania strony internetowej (w zależności od formy prawnej przyjętej w prawie krajowym Użytkownika).
    Analityczne pliki cookie
    (niezależnej firmy Google Inc.) - analityczne pliki Cookies gromadzą informacje o sposobie korzystania z Serwisu przez odwiedzających Użytkowników, typie strony, z jakiej Użytkownicy zostali przekierowani, liczbie odwiedzin Użytkowników i czasie wizyty na tej stronie. Pliki te służą do opracowania statystyk korzystania z Serwisu. Usunięcie tych plików nie uniemożliwia korzystania z Serwisu. Informacje o tym, jak Google korzysta z plików cookie dostępne są pod adresem https://policies.google.com/technologies/cookies?hl=pl#how-google-uses-cookies.
    Marketingowe pliki cookie (w ramach naszego serwisu)
    umożliwiają zbieranie informacji o Twoich zainteresowaniach, preferencjach, produktach, które przeglądasz i/lub kupujesz w ramach Serwisu. Informacje te pozwalają na przedstawienie Ci bardziej spersonalizowanych treści o charakterze marketingowym dotyczących naszych produktów - w kontekście do Twojego zachowania w ramach Serwisu
    Marketingowe pliki cookie (innych podmiotów)
    umożliwiają nam przedstawienie Ci spersonalizowanych treści o charakterze reklamowym dotyczących naszych produktów i usług w ramach innych stron internetowych niż ta zarządzana przez Administratora danych. Inelo korzysta w tym zakresie z rozwiązań firmy Google. Szczegółowe informacje o tym jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z ich usług dostępne są pod adresem https://policies.google.com/technologies/partner-sites
    SAVE & ACCEPT