Pakiet mobilności, a może pakiet niejasności? Przeczytaj w najnowszym kwartalniku Czas na transport

Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, roku niełatwego dla gospodarki, w tym dla branży transportowej. Jesienna fala pandemii COVID-19, która znacznie przybrała na sile w Polsce i Europie, po raz kolejny wprowadza niepokój i obawy przedsiębiorców o dalsze losy ich firm. Nastrojów nie poprawiają obowiązujące od 20 sierpnia br. zmiany dotyczące czasu jazdy i odpoczynku kierowców w całej Unii Europejskiej, a także perspektywa kolejnych i niestety najbardziej dotkliwych, obejmujących delegowania i dostępu do rynku. Te mają wejść w życie już początkiem 2022 roku.

Pakiet mobilności, czy może Pakiet niejasności?

Pomimo upływającego czasu, pojawia się coraz więcej wątpliwości i przykładów różnych interpretacji nowych przepisów. To zdecydowanie nie sprzyja w przygotowaniu i dostosowaniu się do nowej rzeczywistości, która będzie dotyczyła zwłaszcza 35 tys. międzynarodowych przewoźników drogowych z naszego kraju, dla których wykonywanie przewozów w obliczu niepewności prawnej, znacznie zwiększa ryzyko prowadzenia działalności. Pakiet mobilności dla wielu staje się pakietem niejasności, dlatego Mateusz Włoch, ekspert ds. rozwoju i szkoleń, w artykule numeru pisze o tym, co wywołuje największe różnice zdań, jakie obecnie są interpretacje, co jeszcze może się zmienić i co najważniejsze –  jak planować trasy, aby nie wpaść w pułapkę. Cele Pakietu mobilności były słuszne, ale samo wykonanie pozostawia już wiele do życzenia, czego potwierdzeniem są znaki zapytania stawiane nie tylko przez samych przewoźników, ale także przez służby kontrolne, a nawet Komisję Europejską.

Publikacje ekspertów Grupy Inelo

W aktualnym numerze kwartalnika Czas na transport, nasi eksperci tradycyjnie przygotowali artykuły, które niezmiennie przybliżają zagadnienia, a także bieżące przepisy, o których powinien wiedzieć każdy właściciel firmy transportowej. Właściwe odbieranie odpoczynków tygodniowych przez kierowcę jest aktualnie uzależnione od wielu czynników i wymaga wcześniejszego zaplanowania. Jak nie popełniać błędów? Tego się dowiedzą się Państwo z artykułu Odpoczynki tygodniowe – stare czy nowe zasady? Zachęcamy również do lektury artykułu Dane z tachografu cyfrowego – do czego można je wykorzystać? – pobieranie i ewidencjonowanie danych z tachografu cyfrowego jest obligatoryjne i wynika wprost z przepisów, ale niesie również ze sobą wiele korzyści. Jakich? Odpowiedź znajdą Państwo w artykule.

Dwa wywiady

W  aktualnym Czasie na transport znajdą Państwo aż dwa wywiady z naszymi Partnerami Biznesowymi. W wywiadzie z Andrzejem Korzeniowskim, właścicielem AK-sped, rozmawiamy o tym, jak ważną rolę w rozwoju firmy spełniają nowoczesne technologie, a także o zmaganiach kierowców w czasie pandemii oraz o aktualnej sytuacji w branży transportowej, w tym również o Pakiecie mobilności. Natomiast o tym, dlaczego TMS jest niezbędnym narzędziem do rozwoju firmy transportowej, porozmawiamy z Dawidem Jędrzejko, Prezesem Zarządu Beskidzka Koniczynka – prężnie rozwijającej się firmy, działającej na terenie Polski, a także poza granicami kraju.

Eco-driving dla zestawów GBox

W najnowszym Czasie na transport poświęciliśmy miejsce modułowi Eco-driving, który stanowi nowy punkt na mapie produktów i usług Grupy Inelo. Oferowany moduł Eco-drivingu, wprowadzi użytkowników GBox na nowy wyższy poziom świadomości, wymuszając zmiany w podejściu do ekonomiki jazdy, poprzez zwiększenie świadomości w obszarach, które generują zbędne koszty.


Zapraszamy do subskrypcji -> ZAPISZ SIĘ