Dziewiąty numer Czasu na transport – lektura dla przewoźnika na jesienne wieczory

Właśnie mijają 2 lata od powołania KREPTD i rok od zmian w ustawie o transporcie drogowym. Jak w tym czasie zmieniły się praktyki służb kontrolnych? Czy ryzyko utraty dobrej reputacji wzrosło? O tym i wielu innych ważnych kwestiach w najnowszym numerze naszego kwartalnika.

Utrata dobrej reputacji – teraz bardziej realna

O dobrej reputacji przewoźnika, mówimy, gdy zarządzający transportem lub przedsiębiorca transportowy nie jest skazany wyrokiem i nie ciążą na nim sankcje za popełnienie poważnego naruszenia. Ten wcześniej nieco zaniedbywany przez wielu przewoźników wymóg z chwilą wprowadzenia KREPTD zyskał na znaczeniu, a dodatkowe zmiany w ustawie o transporcie drogowym sprawiły, że służby kontrolne dysponują obecnie konkretnymi narzędziami do walki z firmami transportowymi, których kierowcy często naruszają przepisy w stopniu poważnym i bardzo poważnym. Jakie przepisy regulują dobrą reputację, kiedy może zostać wszczęte postępowanie oraz jak wdrożyć plan naprawczy – o tym w artykule numeru – autorstwa Kamila Wolańskiego, Kierownika Działu Ekspertów OCRK.

Pakiet mobilności i Brexit – zagrożenia dla polskiego transportu

W dziewiątym wydaniu kwartalnika Czas na Transport pochylamy się również nad zagrożeniami, które już niedługo mogą dotknąć polskie firmy transportowe. W związku ze zbliżającą się datą Brexitu przedstawiamy możliwe scenariusze dotyczące wymiany handlowej między Polską a Wielką Brytanią po wystąpieniu Zjednoczonego Królestwa z grona państw członkowskich UE. Wskazujemy również potencjalne problemy i straty finansowe, które czekają rodzimych przewodników po wprowadzeniu pakietu mobilności, nad którym prace, jak wskazują ostatnie wydarzenia, zostaną najprawdopodobniej zakończone do końca roku.

Firmy transportowe a CSR

Ponieważ firmy INELO i OCRK od dawna angażują się w różne inicjatywy charytatywne, w tym numerze kwartalnika postanowiliśmy sprawdzić, jak do CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu podchodzą firmy transportowe. Magdalena Kuzmecka spróbuje odpowiedzieć na pytanie czy TSL lubi CSR? Przedstawimy kilka godnych uwagi inicjatyw, także tych dedykowanych stricte gałęzi transportu, aby zainspirować naszych czytelników do udziału w takich akcjach. Również zaproszeni do wywiadów goście opowiedzą o swoim doświadczeniu w tej materii. 

Wywiady – tym razem również zza kółka

W tym wydaniu sporo miejsca przeznaczyliśmy dla przedstawicieli branży transportowej i to im oddaliśmy głos. Waldemar Głogowski, Prezes Zarządu i Paweł Chmiecik, Wiceprezes Zarządu firmy WAK TRANS przybliżą naszym czytelnikom specyfikę transportu materiałów niebezpiecznych i wskażą, jakie znaczenie w tej branży mają nowoczesne systemy telematyczne. Jarosław Potrzebowski, Dyrektor Zarządzający firmy Cargo Expert Group wypowie się w sprawie zatrudniania pracowników ze Wschodu i związanych z tym przeszkód prawnych. Wyjątkowo spojrzymy też na transport z innej perspektywy. Bartłomiej – młody polski kierowca, prosto zza kółka opowie nam o blaskach i cieniach pracy szofera, ciekawych podróżach i sytuacji zawodowej kierowców w Polsce.

Porady prawne dla przewoźników

Tradycyjnie mamy też dla naszych czytelników sporo porad prawnych. Nasi eksperci wyjaśnią m.in. jak prawidłowo rozliczać wynagrodzenie kierowcy, jak poprawnie wykonać wpis rozpoczęcia i zakończenia pracy oraz wskażą dlaczego warto zadbać o dane z tachografu.

Lektura na jesienne wieczory dla czytelników newslettera VIAON

Kwartalnik tradycyjnie będzie dostępny w bezpłatnej wersji drukowanej na naszym stoisku podczas konferencji i eventów branżowych oraz u naszych Regionalnych Managerów Sprzedaży.

Jeśli chcesz natomiast w najbliższy wtorek (29 października)  otrzymać wersję elektroniczną – zapisz się do newslettera VIAON. Nasz newsletter to unikalne informacje i porady przygotowane specjalnie dla naszych subskrybentów.

Zapraszamy do subskrypcji -> ZAPISZ SIĘ