Co jeśli Rosja nie przedłuży zezwoleń

Co jeśli Rosja nie przedłuży zezwoleń

Załóżmy, że Rosja nie przedłuży zezwoleń na wykonywanie przewozów między naszymi krajami. Co wtedy? – rozmowa z Bartoszem Najman, prezesem Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców z Moniką Słotwińską-Persak z Etransport.pl.

W rozmowie poruszone zostały kwestie podstawy konfliktu polsko-rosyjskiego, jego konsekwencje i różne scenariusze zakończenia sprawy.

Wbrew ustaleniom ze Swietłogorska, przedstawiciele Federacji Rosyjskiej nie zjawili się na umówionym spotkaniu w Gdańsku. W związku z tym z końcem stycznia br. wygasły zezwolenia na wykonywanie przewozów między Polską a Rosją. Jakie konsekwencje to ze sobą przyniosło?
Oczywistą konsekwencją braku porozumienia jest zamrożenie ruchu pomiędzy Polską a Rosją i straty przewoźników po obu stronach konfliktu, liczone w milionach zł za każdy dzień. Sami Rosjanie szacują, że po ich stronie stanie ok 10 tysięcy ciężarówek (dane z ag.TASS).
Transport to skomplikowana sieć wzajemnych relacji, a co za tym idzie dokładne oszacowanie strat nie jest zależne tylko od branży transportowej. Problemy mają również firmy produkcyjne, których towary utkwiły w przeładowanych magazynach, sklepy oczekujące na towar, na konsumentach kończąc.”

 

Całość rozmowy na Etransport.pl